Planering av höst-kickoff

På konferensen på jobbet i fredags så fick jag veta att jag har tilldelats en plats i festgruppen, som ska styra upp planeringarna inför höst-kickoffen. Jag tycker att det är ganska roligt att anordna saker och organisera, så det tror jag kommer att bli riktigt lyckat. Vi har fått en budget och en viss struktur att hålla oss till, men i övrigt har vi ganska så fria händer. Planering för 50 personer – det kommer bli en utmaning, helt klart!

Även de bästa behöver hjälp
Vi är ju som yrkesgrupp kanske inte de mest kreativa, utan vi har ju istället det här sinnet för ordning och reda. Jag tog mig därför friheten att googla lite på vad det finns för typer av företagsevent som man kan anordna och hittade det här företaget, Perfect Event, som verkar ha ett bra utbud. Jag kikade igenom snabbt och kunde hitta tre olika varianter som jag tror skulle passa oss.

Vad ska vi välja?
Det som egentligen tilltalade mig mest (och som jag också nämnde för gänget) var nedan tre möjligheter:

  • Kickoff på Operaterassen
  • Pralintillverkling med avslutande show
  • Sommarfest på riksarkivet

Annika var mest inne på Operaterassen och påpekade också det här med tid för resa och liknande, vilket gjorde att Operaterassen hittills har fått flest interna röster. Vi kan ju också se hur det blir med datumet, om det råkar vara någon tillställning på gång i samband med kickoffen. Det hade faktiskt varit härligt att kunna avsluta en kväll med lite musik och show, och jag tror det är något som skulle uppskattas av resten också.

Nu ska jag sätta mig och börja knåpa ihop frågor till ett quiz som vi tänkte köra under middagen. Temat på quizet skulle vara ”Papper”. Inte det roligaste, men det passar oss väl :-)

Hojta till om ni har några bra frågor!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *